Bukan Nicholas :D

Jangan Mencintai Lelaki yang Membenci Tuhan

In Randomized on August 22, 2014 at 04:47

Saya ingin menyapa para perempuan yang terlahir dengan segala kemuliaannya di muka bumi. Perempuan itu mulia, sungguh. Sebrengsek apapun kamu menganggap dirimu, kamu terlahir mulia. Tanpa perempuan tidak akan ada manusia di muka bumi. Adam, hanyalah satu-satunya pengecualian dari Tuhan. Lalu bagaimana dengan lelaki?? Hey, bukankah seorang Maryam adalah seorang perawan yang melahirkan Isa.

Wahai perempuan yang terlahir mulia di muka bumi. Jangan pernah mencintai lelaki yang membenci Tuhan. Apalagi menuhankannya. Jangan!! Lelaki pembenci Tuhan adalah lelaki yang menentang perintah Tuhan. Lelaki yang menghalalkan yang diharamkan Tuhan. Lelaki yang membenci yang dicintai Tuhan. Lelaki yang tidak pernah mendatangi rumah Tuhanmu untuk mengaku sebagai mahluk ciptaanNya.

Lelaki yang malas bersujud kepada Tuhan lebih baik daripada lelaki yang tidak mau bersujud. Namun yang terbaik adalah lelaki yang selalu bersujud kepada TuhanNya.
Lelaki yang belum sempat mendatangi majelis ilmu, lebih baik daripada lelaki yang tidak mau mendatangi majelis karena merasa dirinya lebih pintar daripada orang lain. Namun yang terbaik adalah lelaki yang rutin mengahadiri majelis untuk menimba ilmu.
Lelaki yang merasa berdosa melakukan zina lebih baik daripada lelaki yang merasa bangga atas zina. Namun yang terbaik adalah lelaki yang menghindari zina.
Lelaki yang enggan melakukan ibadah lebih baik daripada lelaki yang tidak butuh ibadah. Namun yang terbaik adalah lelaki yang selalu melakukan ibadah untuk memuja Tuhan.

Wahai perempuan yang terlahir mulia. Ketika kamu jatuh cinta pada seorang lelaki, maka kamu akan melakukan hal yang serupa dengan orang yang kamu cintai. Sungguh buruk jika kamu mencintai lelaki yang membenci Tuhan. Lambat laun kamu akan ikut terseret menjauhi Tuhan. Lebih buruk lagi, kemudian kamu melahirkan manusia-manusia yang tidak tahu cara mencintai Tuhan.

Tidak semua perempuan beruntung menemukan lelaki ahli ibadah yang mengagungkan Tuhan. Lelaki yang masih menyintai Tuhan pun baik. Namun yang terburuk adalah lelaki yang membenci Tuhan.

Wahai perempuan yang terlahir mulia. Jangan menistakan dirimu dengan mencintai lelaki yang membenci Tuhan. Kebahagiaan di dunia tidak kau kecap, surga di akhirat kelakpun jauh terjangkau.

Tuhan!! Mohon hindarkan kami dari lelaki-lelaki yang demikian. Amin.

Posted from WordPress for Lynn(A)droid

Advertisements

Please, Correct Me If I'm Wrong :D

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: